30 november 2012

Kremmerhus

I dag gledes det til selskap hos super kreative Beate. Hun kan trylle frem de vakreste ting så i dag skal det lobbes om nettbutikk for som så mange av oss har man ikke alltid like stor tro på egne ferdigheter. Men - Beate du er kjempeflink!

Ble litt inspirert, så jeg fant noen gamle stoffbiter og koselige bånd  i ting & tang boksene mine. Siden jeg er helt håpløs på å sy og heller ikke eier en symaskin lenger er fliselinbånd redningen! 

Klipp en sirkel i ønsket størrelse. Jeg brukte en frokosttallerken som mal

Du trenger stoff, knappenåler, bånd og fliselinbånd
Rull sammen stoffet til et kremmerhus. Fest biter av fliselinbåndet langs kanten.
Stryk over slik at stoffet fester seg.

Brett stoffet i to

Klipp rett av slik at du får en fin kant.
Legg fliselinbånd på det båndet du ønsker å pynte med.
Fest båndene med knappenåler langs kanten og stryk over med strykejern.
Fjern så knappenålene og brett ned kanten. Nå må du finne frem nål og tråd for å få sydd på en liten hank i bak kant
1-2-3 så har du et koselig lite kremmerhus...

Lovte jo at du skulle få se julekalenderen jeg laget for ca 9 år siden. Den er nok ikke fylt med pakker enda, men nå er det jo fortsatt noen timer igjen;) 





Ha en strålende fredagskveld!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar