11 desember 2012

★ København ★

Her i heimen telles det ned til min aller første København tur:) Mannen i heimen er på kurs hele uken og  fruen får fly etter for en hyggelig førjuls helg. Fordi man fortjener det..? 


foto: Wikipedia

Feiring av 5 års bryllupsdag gjøres litt på forskudd i år. Er vel for så vidt første gang den har blitt ordentlig "feiret" også...Sånn går det når man gifter seg i romjul:)


Fant forresten en interresant oversikt over bryllupsdager - leser med noget misnøye at 5 år er trebryllup...Satser på at det er fordi tre er solid:) 


Da gleder jeg meg heller til neste år for da har vi sukkerbryllup og "sjæresten" er jo til å spise opp - så da så!

Ellers lurer jeg virkelig på om noen noen gang har feiret granittbryllup - gift i 90 år - herre min hatt!!!



1 år: Papirbryllup
2 år: Bomullsbryllup
3 år: Lærbryllup
4 år: Blomster/Linbryllup
5 år: Trebryllup
6 år: Sukkerbryllup
7 år: Ullbryllup
8 år: Bronsebryllup
9 år: Pil/Keramikkbryllup
10 år: Tinnbryllup
11 år: Stålbryllup
12 år: Silkebryllup
13 år: Blonde/Kniplingbryllup
14 år: Elfenbensbryllup
15 år: Krystallbryllup
20 år: Porselenbryllup
25 år: Sølvbryllup
30 år: Perlebryllup
35 år: Korallbryllup
40 år: Rubinbryllup
45 år: Safirbryllup
50 år: Gullbryllup
55 år: Smaragdbryllup
60 år: Diamantbryllup
65 år: Krondiamantbryllup
70 år: Jernbryllup
75 år: Atombryllup
90 år: Granittbryllup


Noen som har gode forslag til hva vi skal finne på og hvor vi bør spise? Vi er eventyrlystne, "foodies" og åpen for alle gode forslag!



Tips i vei:)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar