20 januar 2013

✪Støvete spindelvev hos Ego Boost✪

Noen ganger spiller tilfeldighetene inn og man finner noe fantastisk! Noen husker sikkert at jeg ramlet over den herlige ting&tang-frisør-vinimport butikken Egoboost da jeg var i København før jul. Vel, det jeg ikke fortalte dere om var min oppdagelse av en nyyyydelig portvin. 






Australske "Aged Cobweb" fra Lou Miranda Estate har ligget og kost seg på eikefat i fem år før de tilsetter en skvett brandy. Så fordeler de vinen på henholdsvis franske og amerikanske eikefat som igjen får kose seg i nye femten år. Etter ca 20 år børster de spindelvet bort og blender disse to til den nydeligste portvin du kan tenke deg.  








Nydelige undertoner av rosiner, trøfler,valnøtter og en anelse tone av fersk muffins - mmmmmmmm.... Takk Lasse!!!






Sist uke var jo snille-mannen på reise og i København svippet han innom Lasse, Mie og min gode venn Svend O.






Litt mere prøvesmaking og som alltid utrolig god service, kom han hjem til frua med nytt lager av de fantastiske dråpene. La meg bare si det slik at fredagen ble god;) 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar