Telysjakten...


I dag brenner mitt hjerte for en miljøaksjon som du enkelt kan gjennomføre i hverdagen.



I november startet en konkurranse for barn i 1. - 7. trinn i norske skoler; Telysjakten.

"Et telys er en liten kopp med stor verdi. Et telys er lite, men kan spre mye varme og glede. Det gjør høsten mindre mørk og skaper stemning til jul og nyttår. Men telyset har også en verdifull kropp – eller rettere sagt, kopp. Den er nemlig laget av aluminium, et av de mest gjenvinningsvennlige metallene som finnes. Ved gjenvinning av aluminium forbrukes det 95 prosent mindre energi enn ved ny-produksjon. Det innebærer at produksjonen av brusbokser, sykler og motorer i gjenvunnet aluminium har en langt mindre negativ påvirkning på miljøet."


Om du er som meg - notorisk avhengig av å tenne telys når mørket faller på, bør du kanskje ta en titt inn på siden. 

foto: Frk.Blidensol★

Til inspirasjon for samling, laget jeg meg en koselig krukke hvor jeg i 2013 skal putte de brukte telysene. Den blir nok full mange ganger før rakettene fyker til værs neste gang.
Men, hver gang jeg tømmer krukken kan jeg tenke på alle de hyggelige stundene telysene har gitt meg og da gleder de jo enda en gang før de får et nytt liv og gleder andre♥



foto: Frk.Blidensol★



Se bare her hvor mye en så liten ting kan bety...




Og du - det er kjempe viktig at du tar ut vekeholderen!




Hiv deg på du også og spre det glade budskap



foto: Vi i Villa



Ha en riktig GOD helg♥





Kommentarer

  1. For en nydelig blogg du har.Inspirerende å lese den. Mvh Ann- L

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg